ارزش ترافیک مستقیم در گوگل Analytics و نحوه گزارش در مورد آن

تحقیقات W3Techs نشان می دهد که بیش از نیمی (۵۴٫۴ درصد) از کلیه وب سایت های اینترنت از گوگل Analytics استفاده می کنند ، از جمله سایت های محبوب مانند یوتیوب ، Tumblr ، Reddit و حتی وردپرس.

گوگل Analytics تجزیه و تحلیل عمیق ترافیکی را در مورد طیف گسترده ای از معیارها ارائه می دهد ، اما طبق تجربه من ، یکی از مهمترین موارد ، ترافیک مستقیم است.

در اینجا ترافیک مستقیم چیست ، منظور از کمپین های بازاریابی شما چیست ، و چگونه می توانید از گوگل Analytics برای تولید گزارش مستقیم ترافیک استفاده کنید.

دقیقاً چه چیزی ترافیک مستقیم درگیر است؟
تعداد زیادی از بازاریاب در مورد ترافیک مستقیم و اینکه دقیقاً چیست ، دچار سردرگمی می شوند.

با این تعریف ، ترافیک مستقیم به این معنی است که بازدید کنندگان از طریق یکی از دو روش به وب سایت شما می رسند – یا با وارد کردن آدرس اینترنتی وب سایت شما به طور مستقیم در نوار جستجوی خود یا دسترسی به آن از طریق یک نشانک.

با این حال ، این لزوما تصویر کاملی را به شما نمی دهد ، زیرا ترافیک مستقیم از منابع مختلف دیگری نیز می تواند به وجود آید.

مقاله ای از Analytics Toolkit به برخی از سناریوهای اضافی اشاره می کند:

ارزش ترافیک مستقیم

بنابراین چه تفاوتی با ترافیک مستقیم وجود دارد؟

چرا باید در مورد آن گزارش دهید ، و دقیقاً چه معنایی برای برند شما دارد؟

به طور کلی ، ترافیک مستقیم می تواند یکی از چهار امکان باشد.

۱ ٫ بازدیدها را تکرار کنید

بیایید بگوییم که ترافیک مستقیم شما از یکی از دو مسیر سنتی انجام می شود ، جایی که بازدید کنندگان یا مستقیماً آدرس اینترنتی وب سایت شما را وارد می کنند یا از طریق یک نشانک به آن دسترسی پیدا می کنند.

این اغلب بدان معنی است که شما بازدیدهای مکرر می کنید و افراد به اندازه کافی به برند شما علاقه مند هستند که به سایت شما بازگردند.

برای یک فروشگاه تجارت الکترونیک ، این بدان معنی است که شما در حال فروش مکرر هستید که این نشانگر تجربه مشتری مثبت است.

مصرف کنندگان از ارزش محصول یا خدمات شما ، رابط وب سایت ، ناوبری شما و غیره راضی بودند و به طور بالقوه علاقه مند به خرید دیگری هستند.

از طرف دیگر ، اگر شما یک وبلاگ نویس هستید ، ترافیک مستقیم نشان می دهد که خوانندگان به اندازه کافی تحت تأثیر مطالب شما قرار گرفته اند تا بیشتر برگردند. به آنها علاقه مند شد تا جایی که می خواهند بقیه مطالب شما را با جزئیات بیشتری بررسی کنند.

این به دلایل واضح مفید است. اگرچه همیشه دقیق نیست دلیل دقیق این بازدیدها را به راحتی مشخص کرد ، اگر شما ایجاد حجم قابل توجهی از ترافیک مستقیم را انجام می دهید ، به طور کلی کاری درست انجام می دهید.

۲ ٫ کلمه از دهان

اگر یک نفر نام تجاری شما را به یکی از دوستان ، اعضای خانواده یا همکارانش توصیه کند ، این می تواند منجر به ترافیک مستقیم شود ، و این نشان می دهد که آنها با وارد کردن مستقیم آدرس اینترنتی وب سایت خود ، به سایت شما رسیده اند.

به عبارت دیگر ، این ترافیک از طریق توصیه های کلمه به دهان انجام شد.

از این طریق ایجاد ترافیک بسیار دلگرم کننده است زیرا نشان می دهد که شما تا حدی از وفاداری به مارک برقرار کرده اید.

این نشان می دهد که یک نفر به اندازه کافی از برند شما خوشحال بود که شخصاً آن را به شخص دیگری توصیه کند.

همچنین نشان می دهد شخصی که به شما نام تجاری شما را توصیه کرده است مجبور شده است به طور دستی در URL شما تایپ کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از ترافیک کلمه به دهان ، تأثیر مثبتی است که می تواند در تبدیلات داشته باشد.

یک مطالعه توسط Ogilvy ، گوگل و TNS نشان داد که “۷۴ درصد از مصرف کنندگان کلمه از دهان را به عنوان یک تأثیرگذار مهم در تصمیم خرید خود تشخیص می دهند.”

اگر ترافیک مستقیم را از طریق لفظ از دهان به دست آورده اید ، احتمال خرید شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

۳ Marketing بازاریابی آفلاین

تکنیک های سنتی بازاریابی آفلاین مانند انتشارات چاپی ، پست های مستقیم و شبکه های چهره به چهره به لطف رشد در بازاریابی دیجیتال ، بخشی از حرکت خود را از دست داده اند ، اما هنوز هم برای بسیاری از مارک های تجاری نقش اصلی را دارند.

دیجیتال

در بعضی موارد ، ترافیک مستقیم نتیجه شخصی است که در حال یادگیری استنام تجاری خود را بصورت آفلاین و مستقیماً وارد URL وب سایت خود کنید.

این با جستجوی مارک متفاوت است ، جایی که شخصی کلمات کلیدی مارک دار (به عنوان مثال نام شرکت شما) را در موتور جستجو تایپ می کند و سایت شما را از طریق صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) پیدا می کند.

به دست آوردن ترافیک مستقیم به شما می گوید که یک بازدید کننده URL خاص شما را می دانست و بلافاصله به وب سایت شما رفت.

اگر تأکید زیادی بر بازاریابی آفلاین می کنید ، ترافیک مستقیم نشان می دهد که کار می کند. شما قادر به جذب افراد به اندازه کافی برای ایجاد انگیزه در مراجعه به وب سایت خود هستید.

۴ Stre استحکام برند

همه این نکات را در کنار هم قرار دهید و منظور آنها یک چیز است: مارک شما شروع به تحقق و تقویت می کند.

مصرف کنندگان با نام تجاری شما آشنا شده اند و حداقل تا حدی راحت هستند تا جایی که وقتی به دنبال یک محصول یا خدمات خاص هستند ، سرشان بیفتد.

هرچه ترافیک مستقیم تری دریافت کنید ، به طور معمول ارزش برند شما قوی تر است.

این مهم است زیرا “۷-۷٪ از مصرف کنندگان خرید را بر اساس یک نام تجاری انجام می دهند.” به ویژه زنان احتمالاً نام تجاری یک محصول را در تصمیم خرید خود تعیین می کنند.

فرود مستقیم در سایت شما لزوماً به معنای بازدیدکنندگان آماده خرید بلافاصله نیست. اکثر راه های شما – حتی آنهایی که از طریق ترافیک مستقیم حاصل می شوند – هنوز هم نیاز به پرورش دارند.

اما این نشان می دهد که آنها حداقل مایل به بازدید مستقیم از سایت شما و انجام تحقیقات اولیه هستند. این نشان می دهد که شما سطح کاملی از حقوق صاحبان برند را ایجاد کرده اید و در مسیر درست پیش می روید.

چگونه می توان ترافیک مستقیم وب سایت خود را تحلیل کرد

دسترسی به معیارهای ترافیک مستقیم شما در گوگل Analytics بسیار ساده است. از داشبورد اصلی خود ، روی “Acquition” کلیک کنید.

همانطور که در اینجا مشاهده می کنید ، ترافیک مستقیم ۳۵٫۷ درصد از کل ترافیک این سایت را به خود اختصاص می دهد.

برای این کار یک قدم جلوتر ، روی “مستقیم” در زیر “Acquition” کلیک کنید.

در این مرحله ، شما می توانید این حس را بخوبی درک کنید که به کدام صفحه مستقیماً دسترسی پیدا می کنید.

در بسیاری موارد ، این به سادگی صفحه اصلی شما خواهد بود. در موارد دیگر ، ممکن است صفحات فرود خاصی ، صفحات محصول یا حتی یک پست وبلاگ وجود داشته باشد که مردم به آن علاقه زیادی دارند.

به عنوان مثال ، من مدتی قبل مشتری داشتم که دارای صفحه ای از محصولات بود که ترافیک مستقیم دریافت می کردند. از این نتیجه ، به این نتیجه رسیدیم که صفحه مورد نظر خصوصاً از نظر جمعیتی وی محبوب است.

تجزیه و تحلیل این اطلاعات ، بینش ارزشمندی را برای شما فراهم می کند که می توانید از پیشبرد بازارهای تبلیغاتی خود استفاده کنید.

پتانسیل گزارش فریبنده

توجه به این نکته حائز اهمیت است که ، اگرچه گوگل Analytics ابزاری بسیار مؤثر است ، اما گزارشهای مستقیم در مورد ترافیک همیشه ۱۰۰ درصد دقیق نیست.

مطابق گفته ژن McKenna از موتور موتور جستجو:

همه می دانند که مرورگرها همیشه هنگام ورود به یک وب سایت از کجا بازدید کنندگان گزارش نمی دهند. هنگامی که آنها از هدر مراجعه کننده به پروتکل انتقال پروتکل Hypertext (HTTP) استفاده نمی کنند ، اغلب ترافیک “مستقیم” در نظر گرفته می شود – این به معنای واقعی آن است ، “ما هیچ سرنخی از جایی که آنها آمده اند نداریم ، شاید آنها URL را وارد کنند یا به یک نشانک ضربه بزنید. “

Land Engine Land حتی مطالعه ای را انجام داده است که از ترافیک مستقیم Groupon آنالیز کرده است که نشان داد ، “تا ۶۰ درصد از ترافیک مستقیم” در واقع جستجوی ارگانیک است. “

بنابراین هر زمان که گوگل Analytics نتواند یک مراجعه کننده خاص را شناسایی کند ، وقتی که در واقعیت ، از طریق جستجوی ارگانیک صورت گیرد ، این ترافیک را مستقیماً طبقه بندی می کنند.

این به این معنا نیست که ۶۰ درصد از ترافیک مستقیم شما نادرست است و در واقع از طریق جستجو صورت می گیرد ، اما قطعا چیزی است که باید هنگام تجزیه و تحلیل گزارش های خود به خاطر بسپارید.

به نظر می رسد بعضی اوقات فریب دهنده است. با این وجود ، هنوز هم می توانید از وضعیت ترافیک مستقیم خود ایده خوبی بگیرید.

محبوبیت و جهانی بودن گوگل Analytics گواهی بر قابلیت های گزارشگری آن است. بخش عمده ای از جذابیت آن رابط بصری و کاربردی آسان آن است و همچنین این واقعیت که نسخه اولیه رایگان است.

اگرچه گوگل Analytics ویژگی های گسترده ای را ارائه می دهد ، بازاریابان مطمئناً می خواهند با گزارش های مستقیم ترافیک آشنا شوند.

این نه تنها یک روش کارآمد برای سنجش اثربخشی استاز تکنیک های بازاریابی کلمه به دهان و آفلاین شما ، این احساس کلی را به شما می دهد که برند کلی شما چقدر قوی است.

همه اینها را با هم جمع کنید و گوگل Analytics می تواند سرمایه بزرگی برای کمپین بازاریابی شما باشد و می تواند بینش های کلیدی برای شکل دادن به استراتژی شما در پیشبرد ارائه دهد.

از کاوش مستقیم در ترافیک مستقیم گوگل خود در گوگل Analytics چه بینش دیگری کشف کرده اید؟ برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود ، یادداشت زیر بگذارید: