راهنمای نهایی برای یافتن و رفع شاخص های نفخ

Index Bloat چیست؟

Index bloat یکی از رایج ترین مشکلات SEO است که وب سایت ها ، به ویژه سایت های تجارت الکترونیکی ، امروز با آن روبرو هستند.

مشکلات

هر وقت Google صفحات را فهرست می کند که نباید ایندکس شوند ، رخ می دهد. نفخ ایندکس در نتیجه مشکلات صفحه بندی ، داشتن نسخه های ایمن و غیر ایمن از سایت شما فهرست بندی شده و یا حتی اجازه می دهد دسته ها ، برچسب ها و بایگانی های وبلاگ وردپرس شما توسط گوگل ایندکس شود تقریبا برای هر وب سایت اتفاق می افتد.

سایت های تجارت الکترونیک رایج ترین مقصر نفخ شاخص است. بیشتر سایت های تجارت الکترونیک دارای لیست های فیلتر یا ویجت هایی هستند که به کاربران امکان می دهد به سرعت محصولاتی را پیدا کنند که مشخصات آنها مطابقت دارد. به عنوان مثال ، آمازون فیلترهایی برای “میانگین بررسی مشتری” یا “کمترین قیمت” دارد. با این حال ، فیلترهایی مانند اینها معمولاً پس از انتخاب پارامترهای خاص توسط کاربر ، صفحات جدید ایجاد می کنند. هنگامی که Google به یک وب سایت مراجعه می کند ، به طور معمول همه پیوندها و دکمه های موجود در یک صفحه وب ، از جمله فیلترها را دنبال می کند ، که می تواند باعث شود هزاران صفحه که هیچ ارزش منحصر به فردی برای Google یا کاربران ندارند ، ایندکس شود.

قیمت

چرا Index Bloat یک مشکل است؟

نفخ ایندکس می تواند یک مشکل بزرگ سئو برای وب سایت شما باشد. برای اولین بار ، این مورد برای موتورهای جستجو گیج کننده است ، به خصوص وقتی که به طور بالقوه هزاران تنوع در یک دسته از محصولات وجود دارد. هنگامی که موتورهای جستجوگر به یک وب سایت با شکاف شاخص مراجعه می کنند ، می توانند بفهمند کدام صفحه برای جستجوگرها بیشترین ارتباط را دارد و ممکن است نتایج غیر مرتبط را ارائه دهد – چیزی که گوگل می خواهد از هر قیمتی اجتناب کند.

نفخ ایندکس باعث ایجاد مشکلات محتوای تکراری نیز می شود ، زیرا این صفحات به طور معمول دارای محتوای منحصر به فرد یا اطلاعات متا نیستند. به یاد داشته باشید ، این همان چیزی است که گوگل درباره محتوای تکراری می گوید:

محتوای کپی به طور کلی به بلوک های قابل توجهی از محتوای درون یا در حوزه های مختلف اشاره دارد که کاملاً با سایر مطالب مطابقت دارند یا از نظر قابل توجهی مشابه هستند. عمدتا ، این در اصل فریبنده نیست.

اگرچه محتوای تکراری به دلایلی نیست که گوگل بتواند شما را مجذوب کند ، اما به هیچ وجه سایت شما را مطلوب نمی کند. در واقع ، به مراتب بهتر است که محتوا و متا اطلاعات خود را منحصر به فرد کنید ، زیرا Google ترجیح می دهد صفحاتی را نشان دهد که محتوای مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهند که در هیچ کجای دیگر نمی توانند پیدا کنند. این همه به تجربه کاربری بهتر کمک می کند.

نفخ ایندکس همچنین می تواند بودجه و فرکانس خزیدن را از بین ببرد و مانع از خزیدن گوگل و فهرست بندی صفحات و بخشهای مهم سایت شما شود. اگر Google روی صفحات اشتباه تمرکز کند ، می تواند به افت شدید رتبه بندی ، ترافیک و در نهایت تبدیل ها منجر شود.

چگونه می دانم اگر سایت من در حال تجربه شاخص خونی است؟

اگر گمان می کنید نفخ شاخص مقصر اصلی از دست دادن اخیر در رتبه بندی است ، راهی آسان برای فهمیدن وجود دارد. یکی از نشانه های شکوفایی فهرست تعداد زیاد صفحات ایندکس شده است – تعداد بسیار بالاتر از تعداد صفحاتی که فکر می کنید گوگل باید ایندکس کرده باشد. اگر فهرست شما اخیراً نوساناتی را تجربه کرده است ، می توانید قربانی شوید.
نوسانات

به کنسول جستجوی Google بروید و بر روی “وضعیت فهرست” در زیر “Google فهرست” کلیک کنید. ممکن است چیزی شبیه به این را مشاهده کنید:

با این حال ، یافتن نفخ شاخص به طور معمول این کار ساده ای نیست و معمولاً نیاز به بررسی بیشتر درباره این واقعیت است که آیا واقعاً رخ داده است یا خیر. وب سایتها ممکن است دارای نوسانات اخیر در اندازه فهرست آنها نباشند ، یا ممکن است تعداد مشکوک صفحات ایندکس نشده باشند. در این موارد با انجام یک سایت می توانید تحقیقات خود را ادامه دهید: در Google.

مثالی که برای Forbes انجام دادیم:

بنابراین اکنون که سایتی را انجام داده ایم: جستجو ، باید هر صفحه از نتایج جستجوی Google را طی کنیم تا یک موضوع مشترک در پارامترها یا صفحات پیدا کنیم که ممکن است باعث ایجاد نفخ شاخص شود. گاهی اوقات شما می توانید با رفتن به آخرین صفحات نتایج جستجوی خود ، این روند را سرعت بخشید ، زیرا Google به طور معمول کمترین نتایج را در آخرین صفحات ذخیره می کند. مانند این:

رفع خسارت شاخص

اکنون که ما برخی از صصفحات دزدگیر ، ما می توانیم موتورهای جستجو را از ایندکس کردن این صفحات با چندین روش مختلف جلوگیری کنیم و از این طریق نفس صفحه سایت شما کاهش یابد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگرچه بعضی اوقات می توان از یکی از این روشها استفاده کرد ، وب سایتهای بزرگتر ممکن است به ترکیبی از آنها نیاز داشته باشند تا با اطمینان خاطر مشکل را برطرف کنند.

برچسب ربات های متا

برچسب ربات های متا به راحتی یکی از گزینه های بهتر برای کاهش سریع نفخ ایندکس به حساب می آید ، زیرا در مقایسه با robots.txt ، صفحه بندی و canonicalization شما اولویت دارد. از برچسب روبات های متا می توان برای گفتن صریح موتورهای جستجو در کدام صفحه استفاده کرد و مجاز به فهرست کردن نیستند. وقتی با یک نوع صفحه اجرا می شوید که نباید فهرست بندی شود ، تنها کاری که باید انجام دهید اینست که فقط کد زیر را به سرصفحه خود اضافه کنید:

 < META  NAME = "ROBOTS" CONTENT = "NOINDEX ، FOLLOW"> 

(توجه: در بعضی موارد ممکن است لازم باشد به صورت برنامه ای انجام شود.)

با مشخص کردن “NOINDEX ، FOLLOW” به موتورهای جستجو می گویید که آنها نباید این صفحه را فهرست بندی کنند ، اما آنها می توانند هر پیوندی را در آن صفحه دنبال کنند. این تضمین می کند که موتورهای جستجو می توانند هنوز بدون فهرست کردن خود صفحه به بقیه سایت شما دسترسی پیدا کنند.

پرونده Robots.txt

از پرونده robots.txt شما می توان برای گفتن به موتورهای جستجو و روبات های دیگر در مناطقی (پارامترهای) وب سایت شما استفاده کرد و مجاز به خزیدن نیستند.

این تقریباً صادق است آنچه که یک فایل robots.txt در واقع انجام می دهد ، از خزیدن صفحه جلوگیری می کند ، اما هنوز هم امکان فهرست شدن صفحه وجود دارد – – به خصوص اگر این صفحه از صفحه وب دیگری که مسدود نشده است به آن وصل شود. توسط فایل robots.txt شما. اگر می دانید این صفحات به کجا پیوند دارند ، می توانید با ایجاد لینک به صفحه “nofollow” ، به راحتی از ایندکس کردن گوگل جلوگیری کنید.

پس از اتخاذ تدابیر مناسب برای اطمینان از عدم مجدد مجدد مجدد آنها ، می توانید ابزار حذف آدرس URL Google را در کنسول جستجوی Google در حذف این صفحات از فهرست Google مفید بدانید.

تغییر مسیرها

برخی از نفسهای نمایه شما ممکن است ناشی از صفحات وب قدیمی باشد که دیگر در سایت شما وجود ندارد. اینها ممکن است به عنوان خطاهای ۴۰۴ رفع شود. با گذشت زمان ، Google سرانجام این صفحات را از فهرست خود رها می کند ، اما چه کسی می داند این مدت چه مدت می تواند طول بکشد؟ شما می توانید روند را تسریع کرده و به Google یک گنگ اضافی بدهید تا با ۳۰۱ تغییر مسیر این صفحات وب قدیمی را از فهرست شما حذف کند و آنها را به صفحه مربوطه هدایت کند. این کار همچنین باعث می شود مقدار آب پیوندی که از این صفحات از دست می دهید را به حداقل برسانید.

Canonicalization

از برچسب کانونی برای گفتن به موتورهای جستجو استفاده می شود که کدام نسخه از یک صفحه URL نشانی مطلوب برای فهرست بندی آن است. بسیار مفید است وقتی چندین URL برای همان محتوا دارید. اضافه کردن یک برچسب معمولی به هدر شما نشان می دهد که کدام صفحه از صفحه باید موتورهای جستجو نمایه شوند. فقط مطمئن شوید که تمام نسخه های صفحه ، از جمله صفحه مورد نظر ، باید به همان URL متعارف پیشنهادی اشاره کنند.

صفحه بندی

صفحه بندی معمولاً زمانی اتفاق می افتد که بیش از یک صفحه از دسته بندی محصولات ، ارسال های وبلاگ یا نتایج صفحه جستجو داشته باشید. از آنجا که این صفحات دارای همان اطلاعات متا هستند ، شما باید به موتورهای جستجوگر اجازه دهید ارتباط بین صفحات را بدانند تا به عنوان محتوای تکراری مشخص نشوند.

افزودن نشانه گذاری صفحه بندی نیز باعث کاهش تعداد این صفحات در این فهرست می شود زیرا موتورهای جستجو رابطه بین صفحات را بهتر درک می کنند و می دانند کدام یک باید ایندکس شوند یا خیر.

افزودن صفحه بندی به سرصفحات خود در این صفحات بسیار ساده است. به عنوان مثال ، اگر صفحه ای مانند http://www.example.com/blog؟categ=seo&page=2 دارید ، می توانید برچسب های زیر را به عنوان خود اضافه کنید:

 < پیوند  rel = "prev" href = "http://www.example.com/blog؟categ=seo&page=1" />
< پیوند rel = "next" href = "http://www.example.com/blog؟categ=seo&page=3" />

ابزار پارامتر URL URL

از ابزار پارامتر URL در کنسول جستجوی Google می توان استفاده کرد تا به Google بگوید که پارامترهای URL شما با محتوای صفحات شما چه می کند. این ابزار فقط بر نتایج جستجوی Google تأثیر می گذارد ، بنابراین فقط در صورت عدم موفقیت روش های قبلی یا گزینه های مناسب قابل استفاده نیست. مانند بسیاری از روشهای ذکر شده در این مقاله ، شما باید بسیار مراقب باشید که به طور تصادفی از URL هایی که باید ایندکس شوند یا رفتارهای نادرست برای پارامترها حذف نکنید ، استفاده کنید زیرا این امر می تواند بر تلاشهای سئو شما تأثیر منفی بگذارد.

ابزار حذف URL

فهرست Google گاهی اوقات می تواند خیلی سرسخت باشد. حتی پس از آزمایش برخی از روشهای بالا ، هنوز می توانید صفحات را در فهرست Google پیدا کنید که فقط نباید در آنجا باشد. این اغلب اوقات اتفاق می افتد وقتی که یک صفحه با استفاده از robots.txt مسدود شده و Google به هر حال آن را فهرست بندی می کند زیرا به صفحه دیگری در سایت شما پیوند دارد. اضافه کردن یک برچسب nofollow به آن پیوند می تواند از بروز این امر جلوگیری کند ، اما حتی در این صورت ممکن است متوجه شوید که صفحات از SERP های Google حذف نشده اند. ناامید کننده ، نه؟

در شرایطی مانند این ، همیشه می توانید در ابزار حذف URL در کنسول جستجوی Google قرار بگیرید. با استفاده از این ابزار به شما امکان می دهد که Google URL های خاص را از فهرست آن حذف کند. درخواست ها به طور معمول در همان روز درخواست شده پردازش می شوند ، بنابراین این می تواند راهی سریع برای ناگهانی URL های باقیمانده باشد که در صورت عدم موفقیت در همه روش های دیگر ، فهرست بندی نشده اند.

توجه به این نکته مهم است که این یک اقدام موقت است. اگر هنوز هیچ اقدامی برای جلوگیری از ایندکس شدن مجدد این صفحات انجام نداده اید ، در صورت خزیدن وب سایت شما در آینده ، به فهرست Google باز می گردند.

ثابت کردن فهرست ضبط خون / صفحه ۲/۲
اکنون شما ابزار و دانش دارید که نه تنها مسئله شکوفایی شاخص را می یابید بلکه حل می کنید. حالا باید به وب سایت خود نگاهی بیندازید و ببینید که آیا این علائم را تجربه کرده است یا خیر. پس از شناسایی مشکل ، از بعضی از روشهای زیر استفاده کنید تا آن را برطرف کنید:

     

  • برچسب ربات های متا
  •  

  • پرونده Robots.txt
  •  

  • ۳۰۱ تغییر مسیرها
  •  

  • Canonicalization
  •  

  • صفحه بندی
  •  

  • ابزار پارامتر URL
  •  

  • ابزار حذف URL

چه از طریق ترکیبی از این روشها و چه از همه آنها ، باید بتوانید سایت خود را به شکلی که نیازهای آنها را برآورده کرده و به شما رتبه هایی را که شایسته شماست ، به Google ارائه دهید.